Followers

Tuesday, July 26, 2011

P.U.L.U.T D.U.R.I.A.N

Semua orang tahu, sekarang musim buah durian..Aku paling suka buah durian n rambutan..Disebabkan terlalu banyak durian yang family aku beli, aku yang GILER suker durian nih sampai pandang durian hanya sebelah mata aja dek kerana terlalu banyak makan durian di rumah.



So disebabkan terlalu banyak durian, aku pun nekad la nak buat pulut durian..i like pulut durian..selama aku merantau di negeri orang nih, aku dah lihat setiap negeri mempunyai cara yang beza dalam menghasilkan pulut durian..ada yang asingkan kuah ngan durian..depends pada individu..cara pulut durian di negeri Pahang yang sangat makmur ni adalah seperti di bawah, iaitu sangat berbeza dengan pulut durian yang dihasilkan di utara...

Bahan-bahan yang diperlukan untuk menghasilkan pulut durian adalah :-

Isi durian


  Pulut


Daun pandan

 Gula melaka

santan


Cara memasak pulut durian:-

1) Masukkan santan ke dalam periuk bersama gula melaka, daun pandan dan juga isi durian.
2) Selepas mendidih boleh la angkat dan hidangkan bersama pulut..

simple bukan???sedap pun sedap...n tadaaaaaaaaaaaaaa

Pulut durian


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...