Followers

Tuesday, July 5, 2011

holiday in Terengganu

Baru2 ni aku n my fmly bercuti untuk release tension.. tempat y di tuju adalah Terengganu.. mengapa Terengganu??hak2.. Terengganu adalah tempat no2 dalam hidup aku.. masa kecik2 dulu aku tinggal di Terengganu bersama2 nenek tercinta dan juga arwah datuk aku.. 1st tempat aku dilahirkan di Pahang n tempat aku membesar selain di Pahang adalah di Terengganu.. lagipun ramai saudara mara aku tinggal di Terengganu.. mulanya ingat nak bercuti di Pulau tetapi memandangkan masing2 tidak mempunyai cuti yang panjang, maka angan2 untuk menginap di pulau dibatalkan.. so kami sekuarga holiday di Terengganu selama 3hari 2 malam..


Alkisahnya bermula.. kami sekeluarga seramai 9 orang gerak ke Terengganu pada hari Jumaat.. pada mulanya aku book hotel di Terengganu.. alangkah terkejutnya aku, kebanyakkan hotel telah penuh.. ramai gak orang p Terengganu kan. Terengganu ler ni doh lawa bebb.. banyak perubahan y aku tengok.. mulanya aku ingin menginap di INDAH BEACH RESORT, tp last minute, cancel..hak2.. bukan apa, last minute aku n fmly bertukar pendapat.. selalu kalu lepak Terengganu kami menginap di Indah Beach Resort dan Hotel Primula.. sekali sekala nak juga tukar angin kan.. so pada malam jumaat tu aku call SUMAI SUITE HOTEL KUALA TERENGGANU n dapatlah booking 1 apartment.

Hotel Seri Indah Resort ni la yang mula2 aku book..sekali tukar plan da





ni la Sumai Suite Hotel Kuala Terengganu yang aku menginap..lebih dikenali apartment


Let go..aku nak tunjukkan kat koorg semua about Sumai Suite Hotel ni..


ni plan menggunakan autocad..hak2..plan ni aku copy kt website sumai..mana bilik aku? hak2..sudah tentu la yang master bedroom..kami kan 9orang so memang selesa la duduk kat apartment ni..

ni pula ruang tamu di tempat aku menginap.

amacam ok x?

ni ruang tamu yang telah digodam oleh aku..hak2


ni pula tempat kami sekeluarga makan bersama2..bila badan dah penat, nak keluar beli makanan semata2 mesti letihkan..so kami mengambil keputusan untuk menempah makanan di dalam hotel..dan yang penting aku la yang cal pihak hotel untuk sediakan makanan untuk dimakan pada petang tersebut..

pic di atas sebelum digodam oleh ku..nampak bersih aja kan..huhuhu



ni makanan untuk petang sebelum aku n family p mandi kolam


ni bilik master bedroom..dah nama master mesti sekali ngan bath1 kan..ta daaaaaaa




nice x? harga pun berpatutan


dari tingkat atas, aku boleh melihat keindahan tempat aku menginap..ada beberapa pic y sempat aku snap

tempat aku menginap ni bersebelahan dengan hotel Primula..terletak berdekatan dengan Pantai Batu Buruk.


ni lak kesibukan bandar Kuala Terengganu yang aku sempat snap sebelum nak balik Pahang.


Lupa nak bagitau, hotel ni terdapat 6 jenis apartment..1st ada suite apartment yang boleh menempatkan 7 hingga 10 orang dalam 1 masa dan terdapat 4 bilik di dalam apartment ni..

2nd superior apartment, juga mempunyai 4bilik di dalamnya..

3rd merupakan apartment yang aku pilih.boleh menempatkan 6-8 orang.. aku ke Terengganu kan 9 orang, yang sorang masih bayi..so xkan nak kira gak kn..so aku pilih la apartment yang boleh memuatkan 6-8 orang..tapi serius aku cakap, memang besar..cousin aku dari Terengganu saja2 nak lepak dengan family aku..mean tido di apartment ni..3orang, still muat beb tido lam bilik..masa lepak di apartment ni, kira cam buat reunion lak..saudara dari Kuantan datang n saudara dari Terengganu pun datang..kira meriah la suasana hari tu..berkumpul sama2 dalam apartment ni cam hari raya lak..seriusssssssssssss..memang best...

Standard apartment lak hanya ada 2 bilik dan boleh memuatkan 4 hingga 6 orang.

studio room lak ada queen-sized bed n untuk suite room ada twin bed..



with my cousin n my uncle

kenangan yang paling indah

with Putri Damia Humaira Aldama

peace

sebelum berangkat pulang ke Pahang

berkumpul..just akak, abg ipar n uncle aja xde lam pic ni, cz dpaowg dah gerak balik pahang dulu


ni pic kt belakang kampung cina dekat pasar payang, dah cam kat i-City lak..banyak perubahan yang terdapat di Terengganu.


2gthr with twin

tadaaaaaaaaaaaaa..bye2 sumai suite hotel

lalalala

Putri Damia Humaira Aldama

Kebetulan aku di Terengganu, malam sabtu tu aku pun "dating" la dengan sahabat lama aku time Sekolah Menengah Teknik Seri Pelindung. lama giler xjumpa.. sebagai seorang sahabat, aku pun menghadiahkan coklat buatan aku sendiri kepada beliau, sebagai tanda persahabatan kami..sweet memory n miss u sya..sini aku nak promote la my BFF..http://ciksya-cda.blogspot.com..

ni aku copy dari my friend..huhuhu..sya jgn mare.miss u..coklat buatan ku untuk sahabatku

ni la my BFF..hope persahabatan kita berkekalan..AMIN

ni la tempat aku lepak sebelum check out..




keropok yang di suggest kan oleh my BFF..keropok adik beradik losong


kalu dah p terengganu, xbawa balik souvenir cam janggal lak kan..terengganu kan selalu di kaitkan ngan penyu..so aku pun nekad beli anak penyu di Terengganu..4 ekor anak penyu, nama diberi :- LALA, LILI, LULU, LOLO

tadaaaaaaaaa..ni la souvenir jantung ati aku..

2 comments:

  1. vin, tenkiu utk cokelat yg sgt sedap tu... miss u tu, wlpun kt dating sekejap aje...tp ia penuh makna..hihihi tenkiu so much :)))

    ReplyDelete
  2. orait..nnt klu mai pahang, kita lpk lg yer.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...