Followers

Tuesday, August 2, 2011

Ya Rabb, Jika Aku Menikah Nanti

Doaku Di Bulan Suci.. Ya Rabb, Jika Aku Menikah Nanti
Di petik dari sumber Satukan cinta kami

Bismillahirrahmanirrahim Ya Rabb..



Jika aku menikah nanti, aku mohon Jodohkanlah aku dengan orang yang selalu taat, mencintai dan bertakwa kepada Mu, Dan pertemukanlah aku dengan orang tersebut.

Ya Rabb, Jika aku menikah nanti, semoga suamiku selalu sabar, sayang dan lembut dalam membimbingku agar diriku boleh menjadi isteri yang  solehah dambaan seorang suami.

Ya Rabb, Jika aku menikah nanti, Semoga diriku dan suamiku nanti dapat menerima kelebihan dan kekurangan kami masing-masing.

Ya Rabb, Jika aku menikah nanti, Jadikanlah aku seorang isteri yang solehah, yang selalu taat kepada suamiku, tapi jangan sampai ketaatan dan kecintaanku melebihi, ketaatan kepada Pencintaku..

Kepada Mu Ya Rabb, Jika aku menikah nanti, Jadikan Suamiku nanti Imam yang baik yang memimpin diriku dan anak-anakku nanti.

Ya Rabb, Jika aku menikah nanti, Jadikan keluargaku nanti, iaitu keluarga Islami yang harmonis yang selalu di kurnia Rezeki yang halal dan anak-anak yang Soleh dan solehah.

Ya Rabb, Jika aku menikah nanti, Semoga akan bertambahnya ketaatan dan kecintaanku kepadaMu, Dan kuatkanlah Imanku dalam menghadapi ujianMu.

Ya Rabb, Jika aku menikah nanti, jadikanlah keluargaku , iaitu keluarga sakinah mawwadah warohmah.

Ya Rabb, Jika aku menikah nanti, Kukuhkan Rumah Tanggaku sebagaimana Engkau kukuhkan Rumah Tangga Rasulullah SAW dan Aisyah r.a, yang mana selalu sabar dalam menghadapi ujian dariMu serta fitnah dunia.

Ya Rabb, Jika aku menikah nanti, Jadikan diriku cinta pertama dan terakhir buat suamiku. Sebagaimana Nabi Muhammad SAW menyatakan Cinta pertamanya yang jatuh kepada Aisyah ra, setelah kecintaannya kepada Mu dan keluarganya.

Ya Rabb, Jika aku menikah nanti, Jadikan diriku sebagai penyejuk hati suamiku di saat suka mahupun duka dalam menghadapi segala dugaanMu dan teguhkanlah jihadku kepadaMu.

Ya Rabb, Jika aku menikah nanti, jadikan anak-anak kami sebahagiaan dari orang-orang yang selalu membela AgamaMu, dari musuh-musuh Islam.

Ya Rabb, Jika aku menikah nanti, Pisahkan diriku dengan suamiku di akhir yang baik, saat malaikat maut menjemput ajalku dan pertemukanlah kami di syurga di tempat yang Engkau Redhai.

Ya Rabb dibulan Suci Ramadhan ini kami yakin Engkau akan memakbulkan doa kami, maka dari itu jauhkanlah kami dari fitnah, dan permudahkanlah proses kami menuju pernikahan.

Semoga Engkau akan temukan jodohku serta satukan dia di dalam ikatan suci pernikahan kami nanti..AMIN


Jodoh & kematian seseorang telah Allah tetapkannya sebelum kita lahir lagi . Walau ape pun usaha kita untuk mendapatkan seseorang itu, kalau dia bukan jodoh kita, kita dan si dia tidak akan bersatu juga akhirnya :0)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...