Followers

Saturday, August 27, 2011

M.E.N.U

Salam Ramadhan buat semua..bersawang dah blog aku nih..aku tunggu mood muncul, baru la aku layan blog aku ni semula..ke mana mood aku menghilang sebelum nih? bukan setakat blog aku xlayan, facebook pun aku jarang online, sampai ada kawan aku tanya kenapa xonline still bersedih ker??? yup aku still bersedih di atas apa yang menimpa aku..ada juga tanya, kenapa off handphone, call pagi malam xdapat2..n buat pengetahuan semua, no hp aku yang lama dah lama aku block..

ok la, straight to da point la..

aku nak kongsi menu wajib yang ada di waktu berbuka puasa bagi aku sekeluarga..Alhamdulillah, tahun ni aku berpuasa, berbuka, bersahur bersama keluarga tersayang..lama dah aku tunggu saat ni..last aku berpuasa sebulan full bersama keluarga aku adalah masa aku form3..mean 2002, sekarang 2011..tahun ni cipta sejarah dalam hidup aku..Alhamdulillah..dan dalam sedar xsedar, 4bulan dah aku bercuti di kampung halaman aku..

ni menu aku bersama keluarga aku pada tahun ni..wajib la ada makanan seperti di bawah..tadaaaa


 ikan bakar..lebih dari 15 kali la makan ikan bakar di bulan puasa

ayam golek..kalu xde menu ikan bakar, gantikan dengan ayam golek..kekadang menu kami ada jer ikan bakar n ayam golek sekali.

 ikan patin masak tempoyak..air tangan sendiri lagi best dari beli kat kedai :0)



 Pekan Bandar di Raja..murtabak mengkasar paling best..sampai kan orang luar dari Pekan mencari murtabak mengkasar..kena booking dulu, kalau x, xdapat la merasa murtabak mengkasar ni..tiada tempat yang boleh lawan dengan murtabak mengkasar..Kerabat pun akui murtabak ni paling terbaik.


 puding raja nama diberi..kat tempat lain xkan jumpa puding raja ni..only di Pekan Pahang.


 ni air oren yang selalu ayah aku blander kan untuk juadah berbuka puasa bagi kami sekeluarga..tapi aku xleh minum air ni.di sebabkan pendarahan dalam pertut tempoh hari, sampai sekarang aku xboleh minum air ni.

air kelapa yang fresh..ayah aku la yang rajin buat semua ni..thanks papa.



air ribena untuk menghilangkan dahaga..terbaik..


Itu la menu harian kami di bulan puasa..kami x pula merasa jemu makan menu yang sama sepanjang bulan Ramadhan..kenangan yang xdapat aku lupakan..thanks all..and thank gak pada pihak Universiti Malaysia Perlis, sebab kerana ko aku dapat cuti selama 4bulan bersama2 my family..sweet memory in my heart..

p/s

rumpai laut..makanan ini xboleh aku terima dek tekak aku..ada orang suka, depends pada individu

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...