Followers

Friday, December 9, 2011

Bila hati berbicara




Walau kita lari dari kenyataan, ia tetap akan berlaku. Walau kamu cuba lari dari aku, jika di luh mahfuz tertulis nama kita, kamu tidak akan ke mana. Aku akan terus menunggu dan menunggu di kau yang selalu selingkuh dan tidak pernah berpaling walau aku selalu menebalkan muka ini kerana kamu, kerana aku tahu istikharah itu adalah pasti dan tidak pernah menipu aku selama ini.


Aku tidak pernah memilihmu untuk diri ku, tapi ALLAH yang memilihmu untuk diriku…
Aku tidak pernah mengharap untuk mencintai dirimu, tapi ALLAH telah menundukkan hatiku untuk mencintaimu..
Aku tidak pernah bermimpi untuk mendampingi mu, tapi ALLAH yang telah menunjukkan jalan hidupku untuk mendampingimu..
Aku juga tidak pernah berharap menanggung rasa cinta ini terhadap mu, tapi ALLAH yang telah menberi rasa ini  kepada ku dan aku harus menempuhinya.


Kalau tidak mampu mencintai, jangan pernah sentuh hati seseorang,
Kalau tidak mampu untuk setia, jangan pernah membuat janji,
Kalau tidak mampu mengenggam hubungan, jangan pernah beri harapan,
Luka di luar cepat sembuh, tetapi luka di dalam tiada siapa yang tahu..




Waktu kamu ingin melepaskan seseorang, ingat lah saat kamu ingin mendapatkannya.
Di waktu kamu tidak mencintainya, ingatlah saat pertama kamu jatuh cinta padanya,
Di waktu kamu mula bosan dengannya, ingatlah saat terindah kamu bersamanya,
Di waktu kamu ingin menduakannya, ingatlah bahawa dia sentiasa setia kepadamu,
Melepaskan sesuatu yang lain, belum tentu seperti menanam bunga di waktu hujan, di mana kita belum pasti akan kesuburannya,
Begitu la jua hati ini,
Menerima orang lain yang belum pasti kita yakin kita mampu memberi kasih sayang sepenuhnya,
Kerana mungkin keputusan itu tidak akan membahagiakan mana-mana pihak..


Engkau mungkin akan melupakan insan yang pernah ketawa dengan mu, tetapi tidak mungkin engkau dapat melupakan orang yang pernah menangis bersama dengan mu suatu masa dahulu.



Just untuk gembira kan hati aku..
I don’t have time to hate people who hate me cuz I’m busy in loving people who love me..



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...