Followers

Thursday, October 20, 2011

Sukar mencari teman sejati


Betapa sukarnya mencari teman yang dapat memahami diri kita seadanya. Terasa sunyi + sedih bila mengenangkan sahabat yang telah kembali ke rahmatullah. Sebelum ni, segala masalah di kongsi bersama. Apabila aku keseorangan, aku pasti teringat akan diri mu. Apabila aku jumpa “insan baru”, kau menasihati ku supaya berhati-hati apabila berkawan dengannya, jangan sampai jatuh hati kepadanya. Aku tau, dia bukan insan yang baik buat diriku, tetapi aku hanya berkawan dengannya kerana mahu mengisi kekosongan hati aku di kala itu. 

Aku masih ingat, masakan ikan masak asam pedas paling aku gemari saat itu. Bila aku teringin, aku pasti suruh di kau memasaknya. Kau terror bab memasak ikan masak asam pedas hingga aku terpikat dengan masakan mu. Rindunya nak merasa masakan dari air tangan di kau. Saat itu, pasti tidak akan menjelma lagi. Apabila aku study a.k.a stay up, aku pasti teringatkan di kau. Kau menjadi contoh buat diriku. Semasa hayat, kau rajin study, aku berjanji dalam hidup aku, aku nak teruskan perjuangan kau dalam menimba ilmu. Aku nak kau gembira, meskipun kau berlainan alam dengan ku. 

Sahabat, betapa sukarnya aku mencari teman sejati seperti di kau..semoga di kau di tenang di sana. Aku pasti menemui di kau bila ajal aku menjemput aku.. AL FATIHAH


GOOD FRIEND ARE LIKE STARS, BUT YOU DON'T ALWAYS SEE THEM, BUT YOU KNOW THEY'RE ALWAYS THERE

Telah tiba saat waktu kau tinggalkan kami
Kerana takdir Yang Maha Esa telah menetapkan
Sedih rasanya hati ini bila mengenangkan
Kau sahabatku kau teman sejati

Tulus ikhlasmu luhur budimu

Bagai tiada pengganti
Senyum tawamu juga katamu
Menghiburkan kami
Memori indah kita bersama
Terus bersemadi
Kau sahabatku kau teman sejati

Sudah ditakdirkan kau pergi dulu

Di saat kau masih diperlukan
Tuhan lebih menyayangi dirimu
Ku pasrah di atas kehendak Yang Esa

Ya Allah

Tempatkannya di tempat yang mulia
Tempat yang diKau janjikan nikmat
Untuk hambaMu

Sahabatku

Akan ku teruskan perjuangan ini
Walau ku tahu kau tiada di sisi

Perjuangan kita masih jauh beribu batu

Selagi roh masih di jasad hidup diteruskan
Sedih rasa hati ini mengenangkan dikau
Bagai semalam kau bersama kami

Moga amanlah dan bahgia dikau di sana

Setangkai doa juga Fatihah terus ku kirimkan
Moga di sana kau bersama para solihin
Kau sahabatku kau teman sejati

Telah tiba saat waktu kau tinggalkan kami

Kerana takdir Yang Maha Esa telah menetapkan
Sedih rasanya hati ini bila mengenangkan
Kau sahabatku kau teman sejati

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...