Followers

Thursday, October 20, 2011

Kisah hati yang terluka


Hari ini sekali lagi Aldama Vinci berpeluang untuk update blog yang kian lama menyepi tanpa entry yang baru. Apabila berada di U, sudah tentu berlaku kekangan masa + line internet yang slow tidak giler. Statement bengang tahap cipan mengenai line internet di kawasan yang di liputi hutan serta kawasan yang sama waktu dengannya.

Ok straight 2 da point.. “kisah hati yang terluka” buat insan yang memahami n jangan salah anggap lak kepada yang tidak berkenaan.

Aku hanya hidup sekali
Aku hanya mati sekali
Aku hanya kahwin sekali
Dan
Aku bercinta hanya sekali

Kekadang aku terpikir, aku takut kalu jadi giler, tapi  situasi yang menyebabkan aku hampir-hampir jadi giler.

Aku gila,
Aku sentiasa menyintainya,
Semenjak aku mengenali cinta,
Memahami cinta,
Aku hanya mencintainya,
( _ _ _ _ _  fill in the blank ) Dia adalah cinta pertama,
Dia juga cinta terakhir aku,
Tidak ada orang lain memahami cinta pertama aku lebih dari aku dan di kau.

Walau sejauh mana pun di kau menghilang, 
walau sejauh manapun di kau berada, 
kita tidak dapat melawan kuasaNYA.
Kalau jodoh tidak ke mana,
Walau jauh, Allah dekat, dekat dan dekatkan lagi,
ATURAN ALLAH tidak dapat kita jangka,
Hanya tinggal kita saja yang PERLU meminta dengan bersungguh-sungguh agar ALLAH  BUKAKAN hati dia untuk melamar aku.
Kerana ALLAH lah MAHA KUASA MEMBUKANYA,
Aku hanya mampu tersenyum, biar hati sahaja yang BERBICARA.

Tugasku di bumi ini

Jika namamu yang tertulis di Lauhul Mahfudz untuk diriku,
Nescaya rasa cinta itu akan ALLAH tanamkan dalam diri kita. 
Tugasku bukan mencari dirimu, 
tetapi tugasku ialah mensolehahkan diriku.
Wahai seseorang yang telah tertulis di Lauhul Mahfudzku, 
imamku & ayah dari anak-anakku,
Engkau bersama denganku nanti.
Aku percaya kau sedang memperbaiki dirimu, 
memantaskan dirimu untuk jadi imam bagi tulang rusuk ku dan buah hatimu kelak.

aLdAmA V!nC!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...